fredag 6 november 2009

märkligt, märkvärt

igår var en väldigt märklig dag. sanningsenligt. otroligt.
innan jag ens hade greppat tid och rum så var klockan eftermiddag och jag fönade mitt nyfärgade hår för att ge mig av till irene. hon som vaggar min själ var fjortonde.
helt uttömd och med fötterna raktfram gick jag till emaus på götgatan för att söka skydd mot vinterblåst och skyfall, jag burar gärna in mig i secondhandbutiker en timme eller två i veckan.
där mötte jag en kvinna som synade mig från topp till tå, och sedan så frågade hon mig
"-du är jungfru va?"
häpet svarade jag att jaaa, det är jag. sedan frågade hon mig om jag ville veta var månen står i mitt tecken. efter ca 20 minuters dialog så hade hon gett sin verision utav mitt liv, och allt, precis ALLT stämde. hon tillochmed VISSTE att jag var halvfinsk. jag dör, hon måste ha varit ett medium utskickat för att vägleda mig, eller dylikt. märkligt och häftigt var det i alla fall.

jag blev tagen utav henne och fann senare under eftermiddagen en bok, som jag köpte. jag ska fördjupa mig i astrologin. amen!

-
f.ö så sitter jag med ångest 2000 över att jag försov mig och numera funderar och oroar mig över om jag har ett job eller inte. ams har jag redan besökt och jag har påbörjat ett uppsägningsbrev utav lägenheten tre-fyra gånger. på en timme.
herregud, tänk om det är kört!

Inga kommentarer: